اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم: امامزاده‌ای در مدرسه یا مدرسه‌ای در امامزاده؟

فارس من| صادقی: آموزش و پرورش مالک ساختمان امامزاده قاسم(ع) محمودآباد نیست

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد گفت: پرونده بررسی حریم آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) محمودآباد در محاکم قضائی مطرح و رأی آن نیز صادر شده است که قانون، اداره آموزش و پرورش را مالک این ساختمان نمی‌شناسد.

فارس من| صادقی: آموزش و پرورش مالک ساختمان امامزاده قاسم(ع) محمودآباد نیست

به گزارش خبرگزای فارس از شهرستان ساری، امامزاده قاسم(ع) محمودآباد تنها امامزاده‌ای در ایران به‌شمار می‌رود که در حیاط مدرسه قرار گرفته است و با وجود گذشت سال‌ها تلاش از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر تولیت این مکان مقدس به‌منظور رسیدگی بر موقعیت فیزیکی امامزاده، هنوز مورد مخالفت آموزش و پرورش محمودآباد واقع شده است.

اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد از سال‌های گذشته تاکنون پیگیر وضعیت آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) محمودآباد بوده تا به ساختمان بقعه بهبود بخشد و در این شهر ساحلی یک پایگاه فرهنگی مذهبی برای مسافران ایجاد کند.

همزمان با راه‌اندازی سامانه فارس من یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس سوژه امامزاده‌ای در مدرسه یا مدرسه‌ای در امامزاده؟ را پیشنهاد داده است که برای پیگیری این سوژه به سراغ بهزاد صادقی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد رفتیم تا آخرین جزئیات برای احیای این آستان مقدس را به اطلاع مخاطبان خبرگزاری فارس برسانیم.

*قانون، آموزش و پرورش را مالک ساختمان امامزاده قاسم(ع) نمی‌شناسد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد در این باره با اشاره به اینکه اوقاف از سال‌های گذشته تاکنون پیگیر آزادسازی حریم امامزاده قاسم(ع) بوده که هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، اظهار کرد: پرونده بررسی حریم آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) محمودآباد در محاکم قضایی مطرح و رأی آن نیز صادر شده است که قانون اداره آموزش و پرورش را مالک این ساختمان نمی‌شناسد.

بهزاد صادقی با بیان اینکه این مکان مقدس به هیچ عنوان برای آموزش و پرورش نیست چون آنها این بنا را احداث نکرده‌اند، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این مکان ساختمان اداره گمرک احداث شد اما بعدها طرح ایجاد گمرک رد شد و ساختمان آن در اختیار آموزش و پرورش برای مدرسه قرار گرفت.

*اول امامزاده بود یا ساختمان مدرسه؟

وی با بیان اینکه اول باید ببینیم در این مکان امامزاده بوده یا ساختمان گمرک یا مدرسه، گفت: قطعا اول در این مکان امامزاده مدفون بوده چون قدمت امامزاده به حدود 800 سال قبل مربوط می‌شود و ساختمان مدرسه حدود 50 سال است.

صادقی خاطرنشان کرد: وجود مکان آموزشی در این شهرستان برای دانش‌آموزان ضروری است اما نباید مانع از زیارت مردم از آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) شویم.

*اوقاف آماده آزادسازی محوطه امامزاده قاسم(ع) است اما...

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه محمودآباد با اشاره به اینکه چند سال گذشته شهرداری 2 هزار متر مربع زمین به آموزش و پرورش محمودآباد داده تا مدرسه‌ای در آن احداث و امامزاده را در اختیار اوقاف قرار دهد، تصریح کرد: اوقاف چندین جلسه با آموزش و پرورش برگزار کرده اما مسؤولان آموزش و پرورش می‌گویند برای ما یک مدرسه احداث کنید تا امامزاده قاسم(ع) را در اخیار شما قرار دهیم!

صادقی با بیان اینکه امامزاده قاسم (ع) محمودآباد توسط آموزش و پرورش محصور شده است و باید برای احیای آن اقدامی کرد، افزود: آزادسازی محوطه امامزاده قاسم(ع) و در اختیار قرار دادن آن به مردم برای زیارت خواست عمومی شهروندان محمودآبادی است.

وی گفت: اوقاف آماده هرگونه همکاری و آزادسازی محوطه آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) محمودآباد است و مسؤولان آموزش و پرورش نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و به خواست عمومی شهروندان توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، براساس اعلام مردم در سامانه فارس من با عنوان « امامزاده‌ای در مدرسه یا مدرسه‌ای در امامزاده» موضوع را پیگیری کرده و در گزارش بعدی این مسئله را از مسؤولان آموزش و پرورش هم جویا می‌شود و نتیجه را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول